El Ple municipal

Què és el Ple?

És la reunió de tots els regidors i regidores, convocats per l’alcalde per discutir i aprovar els assumptes de la seva competència. Hi ha d’assistir el secretari i l’interventor. Com que són reunions públiques, també poden assistir-hi veïns.

Qui forma part del Ple?

El Ple està format pels 7 regidors i regidores de la Corporació:

  • Jaume Isern Ruiz (SGdP – AM)
  • Jaume Sastre Parra (SGdP – AM)
  • Valeria Mosteiro Nandin (SGdP – AM)
  • Josep Besa Montenegro (SGdP – AM)
  • Pere Maluquer Ferrer (JxP – JUNTS)
  • Yolanda Meneses Pujol (JxP – JUNTS)
  • Jordi Pavón Serra (JxP – JUNTS)

Quines són les competències del Ple?

Entre altres, té les següents competències:

  • El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
  • Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteracions del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats locals d’àmbit territorial inferior a aquest; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i canvi de nom d’aquest o de les entitats, o adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
  • L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació establerts en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualsevol dels referits instruments.
  • L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
  • La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i la modificació dels pressupostos; la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes, tot això d’acord amb el que disposa el TRLHL.
  • L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
  • L’acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i administracions públiques.
  • L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
  • L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
  • Altres competències que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació exigeix una majoria especial.

Feu clic aquí per veure les competències que el Ple té delegades a la Junta de Govern

Calendari de sessions

El Ple de l’Ajuntament de Pau celebrarà sessió ordinària el quart dimarts de cada tres mesos, a les 18:00 hores al saló de sessions. A causa de les vacances d’estiu i de les festes de Nadal, les sessions corresponents a l’agost i desembre podran modificar-se els dies en que s’hagin de celebrar.

En cas que algun dia en què s’hagi de celebrar sessió sigui inhàbil, aquesta tindrà lloc el següent dimarts hàbil, a la mateixa hora. Es faculta al Sr. Alcalde a modificar el dia de la convocatòria, per qüestions organitzatives, dins el marge d’una setmana de diferència

Què cobren per assistències les regidores i regidors?

Els regidors de l’equip de govern no cobren per assistència a les sessions de Ple perquè tenen reconeguda una retribució fixa mensual vinculada a una dedicació parcial.

Les regidores i regidors de l’oposició cobren 100€ per assistència a les sessions de Ple.

Última actualització: 21/10/2023