Aprovada definitivament la nova ordenança que regula la taxa de gestió de residus

Durant el Ple que es va celebrar el 27 de desembre, l’Ajuntament va aprovar definitivament l’ordenança fiscal número 10, que regula la taxa per a la prestació del servei de gestió de residus municipals i que podeu consultar aquí.

Tal com es va informar quan es va fer l’aprovació provisional, la nova ordenança s’adapta al requeriment legal d’aconseguir que la taxa cobreixi el 100% del cost del servei, a la vegada que fomenta la reutilització i l’autogestió dels residus.

Abans del mes d’abril, en compliment d’una directiva de la UE, transposada per la Llei 7/2022, els ajuntaments han d’haver traslladat als usuaris tot el cost de recollida, gestió i el tractament dels residus i no es podran utilitzar partides del pressupost municipal per finançar el dèficit del servei.

Residus domèstics

Us indiquem a continuació les quotes anuals que tocarà pagar a partir d’aquest any pel servei de recollida, transport i gestió de residus domèstics, així com les bonificacions que estan previstes.

En habitatges amb jardí i parcel·la de fins a 800 m2, la tarifa inclou una aportació màxima de 8 m3/any de restes de poda al punt verd de la deixalleria. Si la parcel·la és de fins a 1.500 m2, l’aportació màxima serà de 20 m3/any, i si és superior als 1.500 m2, el màxim admès serà de 26 m3/any. Els volums que sobrepassin aquestes quantitats s’abonaran a raó de 15€/m3.

Juntament amb aquestes tarifes, i per acabar de determinar la quota que tocarà pagar, l’article 5 de la nova ordenança estableix un seguit de bonificacions, que podeu consultar a continuació:

  • Una reducció del 10% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti l’autogestió de les restes orgàniques (FORM) a través de compostatge casolà.
  • Una reducció del 80% sobre la part de residus corresponent a la gestió i tractament de les restes de poda, quan la unitat tributària s’autogestioni aquests residus. La reducció s’aplicarà a les quantitats de 60€, 180€ o 220€ segons les parcel·les tinguin fins a 800 m2, 1.500 m2 o més de 1.500 m2, respectivament. Igualment s’aplicarà aquests reducció a aquelles parcel·les que tinguin el pati de la casa pavimentat.
  • Una reducció del 10% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals.
  • Una reducció del 20% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals, si el subjecte passiu certifica ser família nombrosa o monoparental.
  • Una reducció del 50% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals, si el subjecte passiu certifica ser pensionista amb ingressos inferiors a la pensió mínima mensual.
  • Una reducció del 20% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals, si el subjecte passiu certifica ser pensionista amb ingressos inferiors al salari mínim interprofessional.
  • Una reducció del 50% sobre l’import base de 208€ en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals, si el subjecte passiu certifica estar en situació de risc d’exclusió social.
  • Una reducció del 10% sobre l’import base de 208,00 € en el supòsit que s’acrediti la utilització de la deixalleria municipal amb un mínim de 12 aportacions –entrades– anuals de voluminosos susceptibles de ser reutilitzats en el mercat de segona mà.

Us recomanem que consulteu l’article 5 de l’ordenança per veure com s’aplicaran aquestes reduccions i quines limitacions existeixen.

Residus comercials

Pel que fa referència al servei de recollida, transport i tractament dels residus comercials, la nova ordenança preveu les quotes següents:

S’aplicarà una reducció sobre la quota total a pagar del 12% per cada fracció de residus que la unitat tributària demostri que corre íntegrament al seu càrrec i que en conseqüència, no es beneficia del sistema de contenidors municipals, ni dels circuits de recollida i transport, ni tampoc de la gestió dels residus. En aquest sentit, el percentatge màxim que es pot obtenir és del 60% de la quota total.

Aquesta nova ordenança s’ha aprovat amb els vots a favor de l’equip de govern de Som Gent de Pau i els vots en contra de l’oposició de Junts per Pau, que va presentar un escrit d’al·legacions durant el termini d’exposició al públic.

Feu clic aquí per veure les al·legacions presentades per Junts per Pau i les raons per les quals es van desestimar en el mateix ple de 27 de desembre.

Amb l’aprovació d’aquesta ordenança va quedar derogada l’ordenança que estava vigent l’any passat (que podeu consultar aquí) i també l’ordenança fiscal número 15, que fins ara regulava la recollida de residus de jardineria.

Feu clic aquí per veure l’anunci d’aprovació definitiva de la nova ordenança.

Notícies relacionades