El ple de l’Ajuntament de Pau va aprovar el passat 16 de març l’adhesió al Consorci de les Vies Verdes de Girona amb la finalitat de ser socis de ple dret davant les decisions de manteniment de les rutes pedalables alhora que es pugui obtenir assessorament tècnic per fomentar la mobilitat sostenible i la salut dels usuaris. Entre els objectius del Consorci de les Vies Verdes hi ha la planificació, l’execució i la gestió de les vies verdes de les comarques de Girona, el manteniment i la millora del traçat i les connexions entre els diferents traçats així com l’ampliació i extensió de la xarxa de vies verdes de les comarques gironines. L’adhesió de nous membres permet establir amb més agilitat tot tipus de col·laboracions, bé siguin de millora del traçat amb actuacions d’obra física, bé per poder realitzar tota la difusió que es realitza dels recorreguts, tant des del mateix Consorci com de la mà de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
L’alcalde, Pere Maluquer, va recordar que enguany s’executa el projecte Bicitranscat, que discorre en part pel terme municipal, pel camí del Canal, el camí de Torre Mornau – Castelló d’Empúries i el camí de Vilajuïga. “L’etapa que passa per Pau forma part de la ruta entre Figueres i Perpinyà, d’uns 45Km ciclables, amb un desnivell de 90 m molt planer, i connexió amb tren i bus amb estacions d’arribada i sortida a Figueres, Vilajuïga i Roses. Això potenciarà la multimodalitat i ens connectarà amb la ruta Pirinexus“, afirmava Maluquer.
Per tirar endavant el Bicitranscat s’han compromès cinc socis: el Consorci de les Vies Verdes de Girona, l’Ajuntament de Figueres, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, el Conseil Départemental des Pyrénées-Orientales i la Communaute Urbaine Perpinyà Mediterranee. Pel que fa al finançament, un 65% prové de subvencions europees FEDER, i la resta la Diputació de Girona i els altres ens locals i el propi Consorci.
La incorporació de de Pau al Bicitranscat implica formar part d’una àmplia xarxa ciclable per enllaçar el nord i el sud de la frontera que donarà un major coneixement del poble al públic, tant local com estranger, que redundarà en un impacte econòmic positiu pels establiments turístics i de restauració i la difusió del vi i l’oli. A més, el projecte preveu equipaments per a bicicletes durant el traçat, tals com punts de recàrrega o aparcaments, la difusió online a través d’una web i una aplicació mòbil d’itineraris ciclables, mapes transfronterers i informació dels enllaços amb el transport públic.